Alla inlägg under mars 2011

Av Camilla - 7 mars 2011 10:21

Ja och så var det de här med fötterna.. Kännde att jag gått alldeles för länge med min onda fot, tänkte att de går säkert över. Till slut började jag få ont även i högerfoten. Då börja man ju fatta att jag har nog inte gjort mig illa utan de är ju nått annat. Ringer till Mikaeli vårdcentral och får en tid dagen efter. Där konstaterar min läkare att jag fått en hälsporre i vänster fot och att de även börjar att bli så i höger fot. Vid de här laget gör de skiit ont... Milt sagt! Jag får recept på Naproxen och ska ta två piller morgon och kväll. 


Ja men va bra tänkte jag, då försvinner de snart och fortsätter att jobba. Problemet vart ju då i stället att jag får svåra magsmärtor av medecinen och får inte längre äta den. Smärtan i fötterna kommer ju tillbaka när jag slutar äta dom. I Måndags morse hade jag så ont i foten att jag måste stanna hemma så jag kan få tag i min läkare och fråga vad jag ska göra.. De blir då att använda sån där gel på fötterna och blir sjukskriven i en vecka. 


Idag var jag åter på plats på mitt jobb men klarade bara dock att stå i 2 tim sedan gjorde de ont igen. Ringde vårdcentralen igen och fick en telefon tid och en sköterska ringde upp mig vid nio tiden. Vi pratade och kom snabbt fram till att jag ska gå hem och behöver prata med min läkare (no shit!?) så söterskan fixar så doktorn kan ringa mig. 


Något senare får jag ett samtal av henne (min doktor), vi pratar en stund och jag måste få en ny tid för att om jag ska kunna få en ny sjukskrivning så måste hon enligt försäkringskassan titta på min fot igen. Som för övrigt har blivit något bättre av att inte belastas så mycket. 


Så i de stora hela så blir de med största sannolikhet en vecka till hemma. Sååå... va gör man nu då? :/ Tråååk.!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards